Jasangarritasun energetikoa

Trakzio energiaren kontsumoa murriztea gidatzea homogeneizatuz lortzen da

Gidarien ohiturak aldatzea

Una de las características del modo ferroviario es la existencia de una planificación de las circulaciones (gráfico de servicio) donde se establecen los horarios de salida y llegada, los tiempos de marcha entre estaciones y los puntos de cruce en los tramos de vía única, por lo que la eficiencia de conducción básicamente descansa en el modo de “traccionar, derivar y frenar” del colectivo de maquinistas que conducen las Unidades ferroviarias. El proyecto “Conducción eficiente”, en el cual Euskotren está inmerso, pretende optimizar la conducción de las unidades mediante la mejora de los hábitos del personal de conducción, al objeto de reducir el consumo energético, disminuir la contaminación ambiental, mejorar el confort de las personas viajeras y disminuir el riesgo. Trebideen ezaugarri bat plangintza zirkulazioak bat (zerbitzu grafikoa) daukateka da, non ordutegi eta helmuga, geltoki eta igarobideen arteko gurutzeak ezartzen diren. Beraz gidatze eraginkortasuna trenbideak gidatzaileen artean "trakzioa, deribazioa eta mugapena" gidatzeko moduaren araberakoa da. "Gidatze eraginkorra" projektua, non Euskotren murgildura dagoen, gidatzaileen ohituren hobekuntza dute helburu energia-kontsumoa murrizteko, ingurumenaren kutsadura murrizteko, bidaiarien erosotasuna hobetzeko eta arriskua murrizteko.

Egindako azterketen estatistika

Serie 900 eta 950etan egindako garapen teknologikoen bitartez langileek egindako kontsumoen azterketa estatistikoa egiteko modua izango du Euskotrenek, beraz, gidatze eraginkorrenak identifikatzea gaitu ahal izango dira energiaren ikuspegitik, gidatzeko moduaren helburua eta maiztzaileen gidatzea homogeneizatzeko, ahal den heinean.

Ekipo teknologikoak

900 eta 950 Serietan (trena modulua), erregistro zinematikoaren grabaketa ahalegintzen duen modulu bat dauka (data, ordua, zerbitzua, agente, abiadura, espazioa, ahalegina, kontsumoak eta abar); Profil eraginkorrak biltegiko modulua, ibilbide bakoitzeko profil eraginkorrak gordetzen dituena; gidariek "abiadura-helburu eraginkorra" leloak ikus ditzakete. Bien bitartean, estatistika kalkulua egiten da energia-kontsumoa txikiagoa zehazteko, eta profilak trena mugitzeko. Urrats berri honekin, posible da datu-baseko eragiketa aldagai benetako geltoki eta zerbitzu eta arteko distantziak desberdinak lotutako kontsumoa jaisteko ezarriko nola eraginkorra teorikoa "kargatutako" izan nahi du trena gidatzeko panela aurkeztu beharreko "Helburuko abiadura eraginkorra" bezala gidatzea.