Iryok, RENFEk, Euskotrenek eta FGCk Bidaiarien Trenbide Enpresen Espainiako Elkartearen sorrera sinatu dute

Entradilla

Iryok, RENFEk, Euskotrenek eta FGCk Bidaiarien Trenbide Enpresen Espainiako Elkartearen sorrera sinatu dute

Body

Iryok ordezkatzen duen Espainiako Bidaiarien trenbide-sektoreak, Espainiako Abiadura Handiko lehen operadore pribatuak (Air Nostrum eta Trenitalia), Renfek (trenbide-garraiorako Espainiako enpresa publikoa), Euskotrenek (Euskadiko erreferentziako trenbide-operadorea) eta Kataluniako Generalitateko Ferrocarrils trenbide-konpainiak (Kataluniako Generalitatearen jabetzakoa) iragarri du Espainiako Bidaiarien Merkatu Berriaren Espainiako Elkartea sortuko dela 2019ko abendutik aurrera.

Elkartearen helburua sektorea ahots bakar batez ordezkatzea da, eta honako helburu hauek ditu: aldaketei eta araudia hobetzeari laguntzea, trenbideko garraiobidea babestea eta defendatzea, haren ingurumen- eta gizarte-balioengatik, eta beste garraiobide batzuk trenera aldatzeko politikak eta arau-aldaketak sustatzea. 

Elkartearen eraketa, Espainiako trenbide-operadoreen enpresen ahotsa nazioko eta nazioarteko eremura eramango duena, gaur, 2022ko maiatzaren 12an, Madrilen, Only You Hotel Atochan egindako ekitaldi batean egindako estatutuen sinadurarekin gauzatu da. Ekitaldi horretan, iryo, Renfe, Euskotren eta FGC erakundeek parte hartu dute. 

Carlos Bertomeu Iryo-ko presidenteak, Isaías Táboas RENFEko presidenteak, Javier Seoane Euskotreneko zuzendari nagusiak eta Pere Calvet FGCko zuzendari nagusiak egindako errubrikaren bidez, Carlos Bertomeuk hartu du Elkarteko lehen presidentetza eta Sonia Araujo Renfe Bidaiarien zuzendari nagusiak hartu du elkartearen zuzendaritza nagusia.

Bidaiarien Trenbide Enpresen Espainiako Elkarte berriaren jarduera-eremuen artean, nabarmentzekoa da trenbide-garraioan eskumenak dituzten administrazio publiko eta erakunde ofizial nazional eta nazioartekoen aurrean esku hartzea eta horiekiko harremanak mantentzea eta sustatzea, bai eta garraioaren, mugikortasunaren eta turismoaren sektoreko beste eragile batzuekin ere, batez ere. Gainera, bazkideei buruzko azterlan interesgarriak egingo ditu, eta eragiten dieten arau-proposamenei buruzko informazioa emango du.

Elkartearen ibilbide-orriko lehen ekintzen artean daude Covid-19aren krisiak eskarian duen eragina arintzeko hartutako neurrien jarraipena eta sakontasuna, edo energiaren kostua murriztu eta geldiarazteko neurriak abian jartzea, besteak beste. Era berean, eta Abiadura Handiarekin lotuta, Elkarteak proposamen sendo baten inguruan lan egingo du, egungo kanonen sistema eredu berri batera egokitzeko, Abiadura Handian urtean 50 milioi bidaiari izatera iristeko helburu komuna bultzatzeko.

Sektorearen ahots bakar horren helburua da, halaber, trenak garraiobide iraunkorragoa eta energia %100 berriztagarria erabiltzen duen garraiobide gisa duen lehiakortasun-posizioa hobetzea. Elkarteak honako helburu hauek ditu: fiskalitate berdea garatzen laguntzea, aldaketa modal jasangarria indartzeko; egungo krisi energetikorako irtenbide sektorialak eskatzea, errepideko garraiorako erabiltzen diren neurrien parekoak; energia aurrezteko "ziurtagiri zurien" arauketa bizkortzea; eta Estatuan (PNIEC) eta Europan konprometitutako isurketak murrizteko helburuak lortzeko behar den modalitate-aldaketaren aldeko neurriak garatzea.

Horrek guztiak, gainera, trenbide-sektoreari buruzko lege-proiektuari dagokionez garraioari aplikatu beharreko arauketa hobetzen laguntzen du, bai eta Adif eta Adif AV finantzatzen ere, dagoeneko eraikitako tren-azpiegituraren erabilera maximizatzeko eta, horrela, sistemaren iraunkortasuna ziurtatzeko epe luzera.

Carlos Bertomeu Iryoko presidente eta Bidaiarien Trenbide Enpresen Espainiako Elkarteko presidenteak azpimarratu duenez, "Ordezkagarritasuna izatea funtsezkoa da bidaiarien trenbide-garraioko operadoreen interes komuna modu bateratu eta bateratuan defendatzeko eta trenbidea mugikortasun iraunkorraren ardatz gisa bultzatzeko eta garatzeko".

Bestalde, Renfeko presidentea den Isaías Táboasek adierazi duenez, "Bidaiarien trenbide-garraioaren liberalizazioak operadore berriak sartzea ekarri du. Operadore horiek, merkatuan lehiatu behar badute ere, interes komunak dituzte sektorearen funtzionamendua hobetzeko. Horregatik, interesgarria da elkartekideen ahaleginak batuko dituen Elkarte batean parte hartzea, haien planteamenduek banaka egingo luketenek baino pisu handiagoa izan dezaten".

Bestalde, Euskotreneko zuzendari nagusia den Javier Seoanek nabarmendu duenez, "Euskotrenek garraio publikoaren aldeko apustu sendoa egin du mugikortasunaren ardatz egituratzaile gisa, eta Eusko Jaurlaritzaren sozietate publiko gisa lehen 40 urteetan koordinazio- eta elkarreragingarritasun-politiketan izandako protagonismoa". Gainera, "Euskotrenek beste urrats bat eman du gaur sektoreko beste operadore batzuekin akordioak lortzeko apustu horretan, bidaiarientzako Trenbide Enpresen Espainiako Elkarteko bazkide sortzaile gisa".

Azkenik, FGC-ko Pere Calvet zuzendari nagusiaren esanetan, "trena aldaketa klimatikoaren aurka borrokatzeko dugun tresnarik indartsu eta eraginkorrenetako bat da. Borroka hori guztioi interesatzen zaigu, eta aliantza sendoak behar ditugu enpresen, administrazioen eta gizartearen konpromisoaren bidez aurre egiteko. Ferrocarrilsen klima aldaketaren aurkako ekintzaileak gara eta trenaren erabilera sustatzen eta planeta deskarbonizatzen laguntzen duten ekimen guztien buru izan nahi dugu ".


Iryori buruz
Iryo abiadura handiko lehen tren-operadore pribatua da frekuentzia eta flota-bolumenaren arabera, eta Trenitaliak eta Air Nostrumeko kideek parte hartzen dute. Konpainiak 2022an hasiko ditu bere operazioak merkatuko tren berrien flota bakarrarekin: lehen fasean, Hitachi Railek Bombardierrekin (orain Alstom taldea) elkarlanean egindako azken belaunaldiko 20 unitatetan 800 milioi euro inbertitu ditu. Espainian abiadura handiko maiztasunen %30 Iryok erabiliko du, eta 8 milioi bidaiari garraiatu nahi ditu Madril, Bartzelona, Sevilla, Malaga, Kordoba, Valentzia, Alacant eta Zaragoza artean. Konpainiak zuzeneko eta zeharkako 2.600 lanpostu inguru sortzea aurreikusten du, eta B paketea irabazi zuen – Renferi esleitu ondoren maiztasun gehien duen bigarrena – ADIFek 2019ko azaroan Espainiako trenbide-garraioa liberalizatzeko abiarazitako lizitazioan. Iryo-ko presidentea Carlos Bertomeu da; Simone Gorini, CEO; eta Víctor Bañares, Zuzendari Nagusia.
Informazio gehiago: www.iryo.eu.

 

Renferi buruz
Renfe da Espainiako bidaiari- eta merkantzia-garraioko erreferentziako tren-operadorea. Urtero, 500 milioi pertsona Renfeko 5.000 trenetako batera igotzen dira. Tren horiek egunero ibiltzen dira Espainian, eta munduko garraio-konpainiarik onenetako batek bakarrik eskain dezakeen puntualtasunarekin, erosotasunarekin eta zerbitzuarekin iristen dira helmugara. 15.000 langile inguru ditu konpainia horrek. Bere 81 urteko ibilbidean, Renfe munduko trenaren enpresa protagonistetako bat bihurtu da. Nazioarteko proiekzio handia du, eta eraldaketa teknologiko eta digitalaren aldeko apustua egin du. Eraldaketa horrek konpainia erreferentziazko operadore global bihurtuko du hurrengo urteetan, trenbide-merkatutik haratago.
Informazio gehiago: www.renfe.com


Euskotreni buruz
Euskotren, Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailaren mendeko sozietate publikoa, Euskadiko erreferentziako garraio-operadore gisa finkatu da ia 40 urtez -maiatzaren amaieran bertan ospatuko da-. Kalitatean, jasangarritasunean, eraginkortasunean eta segurtasunean oinarritutako zerbitzu publiko baten eskaintzarekin, urtean milioika pertsonen joan-etorrien beharrak asetzen ditu. Euskotrenen ibilbidea bermatzen dute lurralde arteko bost trenbide-lineen egungo kudeaketak: metro-linea bat, Larreinetako funikularra, bi tranbia-zerbitzu (Bilbo eta Gasteiz) eta Bizkaiko eta Gipuzkoako zenbait autobus-linea. Garraio publikoaren aldeko apustu sendoa, Euskadiko mugikortasunaren ardatz egituratzaile gisa, urrats sendoz aurrera egiten ari dena etorkizunerako bidean, Euskotrenen gaur egungo mugarri txiki eta handi guztiak ahaztu gabe. Gure historiari eusteko eta etorkizuneko estrategia sendoak ezartzeko, Euskotrenek Burdinbidearen Euskal Museoa ere kudeatzen du.
Informazio gehiago: www.euskotren.eus


FGCri buruz
Kataluniako Generalitatearen Ferrocarrils enpresa-erakunde publikoa da, eta trenbide-zerbitzuen azpiegiturak eta operazioak kudeatzen ditu, baita mendiko geltokiak ere. Kataluniako garraio publikoaren sistemako eragile nagusietako bat da, hiri eta hiri inguruetan 300 km trenbide ditu (Bartzelona hiriko lau metro zerbitzu barne) eta urtean 100 milioi bidaia egiten ditu. FGCren operazio kalitatean eta zerbitzuetan oinarritzen da, %99tik gorako puntualtasun-ratioa lortuz. Munduko liderra da irisgarritasunean, trenen eta geltokien %100 irisgarriak baitira, eta teknologia, inbertsioa eta inplikatutako elkarteekin lankidetza estua uztartzen ditu. Zerbitzuaren kalitatean eta bikaintasunean duen ikuspegiak berrikuntza- eta ikerketa-proiektuetan aktiboki parte hartzea dakar, betiere ahalik eta zerbitzurik onena eskaintzeko. 
Informazio gehiago: www.fgc.cat